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    Jogos Educativos

    Campos, L. M. L., A. K. C. Felício & T. M. Bortoloto. A produção de jogos didáticos para o ensino de ciências e biologia: uma proposta para favorecer a aprendizagem, Caderno dos Núcleos de Ensino, 35-48, 2003.

    Franklin, S., M. Peat & A. Lewis. Non-traditional interventions to stimulate discussion; the use of games and puzzles. Journal of Biological Education, 37(2), 79-84, 2003.

    Kishimoto, T. M. Jogos Tradicionais infantis: o jogo, a criança e a educação. Petrópolis, RJ: Vozes, 1993.

    Lewis, A., M. Peat & Franklin S. Understanding protein synthesis: an interactive card game discussion. Journal of Biological Education, 39(3), 125-130, 2005.

    Ensino Baseado na Solução de Problemas (PBL)

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    Duch, B. J., Groh, S. E. & Allen, D. E. (Eds.)(2001).The power of Problem-Based Learning. Sterling, VA: Stylus Publications

    Chinn C A and Malhotra B A (2002) Epistemologically Authentic Inquiry in Schools: A Theoretical Framework for Evaluating Inquiry Tasks. Science Education, 86, 175-218.

    Carvalho AMP, Azevedo MCPS, Nascimento VB, Cappechi MCM, Vannuchi AI, Castro R S, Pietrocola M, Vianna DM & Araújo RS (2004). Ensino de Ciências: unindo a pesquisa e a prática. Ed. Thomson.

    Johnson T & Johnson DW (1994) An Overview of Cooperative Learning. http://www.co-operation.org/pages/overviewpaper.html Originalmente publicado em: J. Thousand, A. Villa and A. Nevin (Eds), Creativity and Collaborative Learning; Brookes Press, Baltimore.

    Pozo JI, Echeverría MPP & Castill JD (Eds.) (1998) A Solução de Problemas. Artmed, RS, Brasil.

    Stevens R, Johnson DF & Soller A (2005). Probabilities and Predictions: Modeling the Development of Scientific Problem-Solving Skills. Cell Biology Education, 4, 42–57.

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